Det er mange fordeler med digital postkasse:
- All post samles og lagres trygt
- Du varsles effektivt via SMS eller e-post
- Sikker oversendelse av sensitiv informasjon
- Du har tilgang fra der du er, når det passer deg
- Du får raskere svar
- Det er miljøvennlig
- Kommunen sparer penger
Opprettelse av digital postkasse
Lillehammer kommune anbefaler alle innbyggere å opprette digital postkasse. Du kan velge mellom digipost eller e-Boks. Når du oppretter den digitale postkassen slutter du å motta post fra kommunen i papirform, men brevene oppbevares i den digitale postkassen så lenge du ønsker.
Informasjonsvideo om digital postkasse
Ønsker du å opprette digital postkasse nå? Trykk her
Fortsatt papirpost?
Dersom du ikke oppretter digital postkasse, vil brev fra Lillehammer kommune og andre offentlige etater bli sendt til Altinn. Post som ikke åpnes innen to døgn i Altinn, blir sendt deg i papirform. Det kan ta opptil to uker før du mottar brevene.
Du kan reservere deg mot digital postkasse i Kontakt- og reservasjonsregisteret, eller ved å ringe 800 30 300.
Viirksomheter og organisasjoner kan ikke reservere seg eller opprette digital postkasse, de mottar all post i Altinn.