Ikomm viderefører tiltak ifm. koronasituasjonen
For bl.a å sikre sin leveranse av samfunnskritiske tjenester innfører/viderefører Ikomm nødvendige tiltak. Dette med bakgrunn i de siste retningslinjer og anbefalinger fra regjeringen, publisert 3.1.20.
I tiden som kommer vil det derfor arbeides videre etter følgende tiltak:
For perioden fram til og med 17. januar:
- Alt personell som ikke av helt tjenestekritiske grunner må være tilstede på jobben er pålagt hjemmekontor fram til og med 17. januar 2021. Dette vil ikke påvirke tjenestekvaliteten.
- Det vil ikke gjennomføres fysiske møter med kunder eller samarbeidspartnere i perioden.
- All reisevirksomhet i selskapet stanses.
- For kunder som har tjenesten på-stedet-service (on-site), så vil tilgjengeligheten til denne tjenesten reduseres i perioden til kun kritiske henvendelser, som vil håndteres etter nærmere avklarte rutiner.
Generelle tiltak som videreføres:
- Alle ansatte er pålagt hjemmekontor den første uka når de er tilbake fra ferie.
- Ansatte er sterkt anmodet om å unngå utenlandsreiser eller å oppsøke større ansamlinger av mennesker.
- Ansatte som ikke føler seg i form, eller har symptomer som ikke nødvendigvis kan relateres til Korona, skal holde seg hjemme.
- De generelle smitterådene gjelder
- Hold 1 meters avstand
- Ha god personlig hygiene - prioriter håndvask og bruk antibac
For på-stedet-arbeid (on-site):
- Ved oppdrag ute på kundelokasjon skal munnbind og hansker benyttes så langt det lar seg gjøre. Hender skal vaskes/antibac benyttes både før og etter oppdraget.
- Kunde skal kontaktes før oppmøte og det avklares om det er spesifikke retningslinjer som skal følges.
- Ved oppdrag ute hos helseforetak skal den ansatte ha hjemmekontor i dagene før og etter oppdraget.
Ikomm beklager ulempene disse rutinene medfører for sine kunder og samarbeidspartnere.
Ved spørsmål rundt tiltakene, eller behov for å få prioritert henvendelser, ta kontakt med
Sverre Hølmo/avdelingsleder SLM på telefon 95 10 06 76.