Svar: For å få permisjon når du tiltrer stilling utenfor Lillehammer kommune, må du ha vært ansatt i kommunen i minst 3 år.

Arbeidstaker kan innvilges permisjon i inntil 1 år ved fast ansettelse i fast stilling. Permisjon kan utvides med ytterligere 1 år.

Arbeidstaker som blir ansatt i et prosjekt kan innvilges permisjon for den tiden prosjektet varer, maksimalt 2 år.

Dersom slik permisjon er avviklet, må arbeidstakeren være i kommunens tjeneste i ytterligere 3 år fra gjeninntreden før ny permisjon kan innvilges.

Ved vurdering av om permisjon skal gis, skal kommunens interesser tillegges vekt, herunder om det å gi permisjon er hensiktsmessig for arbeidsgiver.

For mer informasjon om permisjon, og for informasjon om permisjon ved ny stilling i Lillehammer kommune, se permisjonsreglement punktene 4.1 og 4.2