Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Nyhetsbrev

Til alle ansatte

En historisk vinter og vår ligger bak oss. Koronavisruset har satt sitt preg på en hel verden, og har også konkrete følger for Lillehammer kommune. Vi har per dags dato ingen registrert smitte i Lillehammer, men nå er sommeren her og folk reiser innenlands. Lillehammer er også et yndet reisemål for mange, og det er forventet at koronasmitten blusser opp igjen, både lokalt og nasjonalt. Vi må være forberedt på en hverdag med koronavirus i lang tid framover -og da er det tre råd som fortsatt gjelder; holde avstand, vaske hender, og holde oss hjemme dersom vi kjenner at vi kan ha koronasymptomer.

Informasjonsbrev fra kommunedirektøren 24. april-20

Kjære alle ansatte

I halvannen måned har vi stått sammen i denne ekstraordinære situasjonen. Per tidspunkt er dessverre to innbyggere døde etter å ha blitt smittet av koronaviruset, og 38 er registrert smittet. Personer er testet i tråd med retningslinjene fra Folkehelseinstituttet og i skrivende stund gjelder det 500 personer i Lillehammer. Regjeringen har nå gitt beskjed om at ytterligere grupper skal testes. Så snart ytterligere testutstyr er fordelt på landsbasis vil dette skje. Prognosene viser ellers at vi har et stykke igjen til toppen av smittebølgen.

Informasjonsbrev fra kommunedirektøren 3. april-20

Kjære alle ansatte

Vi nærmer oss påske, og på grunn av spredningen av koronaviruset vil den nok bli noe annerledes for de aller fleste av oss. I en tid hvor en vanligvis har tettere kontakt med slekt og venner skal vi nå holde fysisk avstand og huske på smittevernregler. Dette griper inn i bevegelsesfriheten vår, men det er fortsatt svært viktig at vi har et sterkt fokus på rådene fra myndighetene om hygienetiltak og samvær. Både på jobb og i fritiden.

Informasjonsbrev fra kommunedirektøren 24. mars-20

Kjære alle ansatte

En utfordrende arbeidsuke og arbeidshelg ligger bak oss og en ny er i gang. Svært mange ansatte har fortsatt en krevende og annerledes hverdag på grunn av koronavirusets spredning. VI må nok være forberedt på at denne situasjonen vil vare i både uker og måneder.

Informasjonsbrev fra kommunedirektøren 15. mars-20

Kjære alle ansatte

Så langt per søndag 15. mars er det 8 i  Lillehammer kommune som er bekreftet smittet. Det er hittil i dag ikke påvist nye smittede. Et visst antall personer er i hjemmekarantene i påvente av prøvesvar for koronasmitte.
Svært mange ansatte i kommunen har en krevende hverdag i forbindelse med koronautbruddet. Kommunen og landets helsepersonell har en spesielt ekstraordinær og krevende situasjon for å sikre helsetjenester for innbyggerne.  Dette gjelder også for støttefunksjoner og ansatte tilknyttet andre kritiske samfunnsfunksjoner.