Aktiv og inkluderende med utfordringer for alle!
Kontakt oss
Epost: Jørstadmoen Skole Postmottak
Sentralbord resepsjon: tlf: 61 10 78 23
Undervisningstider
Skolestart |
Skoleslutt |
1.-7.trinn: 08.30 alle dager |
Mandag 1.-7.trinn: 14.00 |
Åpningstider:
Skolen: 08.00 - 15.30
SFO: 07.00 - 16.30
Telefon:
Skolens sentralbord / sekretær Inger Elisabeth Fryjordet | 61 10 78 10 / 936 35 300 |
Rektor Vemund Bjørke | 997 85 877 |
Undervisningsinspektør Inger Lise Sønnervik | 61 10 50 44 / 419 30170 |
SFO leder Irene Ekrum Kristoffersen | 95729883 |
Ansatte Jørstadmoen skole
Facebook/Jørstadmoen skole
Kontaktlærere
Skoleåret 2023-2024
1.trinn: 23 elever
Kontaktlærere: Jofrid Vaule Laakso og Lars A M Scharp
2.trinn: 23 elever
Kontaktlærere: Heidi Aarnes og Liv Randi Steinum
3.trinn: 24 elever
Kontaktlærere: Hege Haugen og Benedicte Strandenes
4.trinn: 34 elever
Kontaktlærere: Sissel Vik Granseth og Grethe Hansen
5.trinn: 24 elever
Kontaktlærere: Siv Risvoll og Eline Rudi
6.trinn: 36 elever
Kontaktlærere: Tom Ian Halsør og Mia Sustad Lien
7.trinn: 22 elever
Kontaktlærere: Kjersti Tangen og Anita Røste
Sist oppdatert 30.8.2023
Foreldrekontakter, FAU og SU
FAU-representanter skoleåret 23/24:
FAU leder: Ragnhild K.Syversen
Nestleder:
Kasserer: Johan Berg Leonhardsen
Sekretær: Karoline Sagli
- trinn: Linn Hjelmstadstuen
- trinn: Johan Berg Leonardsen
- trinn: Veronica De Wit
- trinn: Karoline Sagli
- trinn: Karoline Aasen Bakken
- trinn: Jan Harald Engelund
- trinn: Ragnhild K. Syversen
Vedtekter FAU
FAU-møtene avholdes første mandag hver måned klokken 18.30 på skolen.
FAU og skolen har utarbeidet en plan for skolehjem samarbeidet ved Jørstadmoen, i dette heftet er også rollene til FAU og klassekontaktene beskrevet.
Møtereferat skoleåret 23/24:
30.august - merknader tilført 2.10.23 i rødt pga uklarhet.
Treffkveld våren 2024:
1-3.trinn:
26.1 - ansvarlig 1 og 2 trinn
5.4 - ansvarlig 3 trinn
4-7.trinn
9.2- ansvarlig 5 trinn
12.4 - ansvarlig 4 trinn
Hefte med rutiner for treffkveld
Tidligere skoleår:
TSU
Foreldreutvalget for grunnskolen FUG Her finner man mye nyttig informasjon om tillitsververvene foreldrekontakt, FAU-representant og skolen råds- og samarbeidsorganer
FAU referater:
Skoleåret 22/23:
- 31. august 2022
- 3. oktober 2022
- 7. november 2022
- 5. desember 2022
- 9. januar 2023
- 6. februar 2023
- 6.mars 2023
- 11.april 2023
- 8.mai 2023
- 6.juni 2023
Skoleåret 21/22:
oktober november desember januar februar mars april mai juni (årsmøte)
Skoleåret 20/21: : august september (utsatt årsmøte) oktober november desember februar mars april mai juni
ÅRSMELDING 2020-21
Skoleåret 19/20:: september oktober november desember vedlegg des_17.mai februar mars april mai juni
Skoleåret 18/19: september oktober november avlyst desember februar ekstraordinært møte februar mars april mai juni årsmøte foreldrerådet
Oppstartmøte Skole-hjemsamarbeid 4.september- presentasjon
Årsmøte i foreldrerådet 4.juni 2019 kl 18.30 Regnskap 2018-19 revisjonsberetning 2018-19 Budsjett 2019-20
Møtereferat Samarbeidsutvalget (SU) mars 2019 juni 2019 november 2019 juni 2020 November 2020
Sist oppdatert 03.10.2023
Skoleheletjenesten
Helsesykepleier: Anja Jevnesveen - mandag, onsdag og fredag
Epost tlf. 90504983.
Skolehelsetjenesten er en lovpålagt tjeneste til alle barn, ungdom og deres foreldre.
Skolehelsetjenesten har hovedfokus på helsefremmende og forebyggende arbeid. For mer informasjon om skolehelsetjenestens arbeid og tilbud, se her
Elever, foreldre og lærere er velkommen til å ta kontakt for samarbeid om elevenes helse og trivsel.
Helsesykepleier har taushetsplikt!
Reglement
Jørstadmoen skole sine trivselsregler
Visjon:
Jørstadmoen skole – aktiv og inkluderende – med utfordringer for alle
Mål:
Alle elever skal oppleve et trygt og godt læringsmiljø fritt for mobbing
|
Slik får vi dette til:
- Vi holder oss innafor skolens område i skoletiden
- Vi kaster snøball kun på oppsatt blink
- Mobiltelefon skal være avslått i skoletiden
- Når jeg sykler til skolen følger jeg trafikkreglene og bruker hjelm *
- Når jeg bruker rullebrett, sparkesykkel eller lignende bruker jeg passende sikkerhetsutstyr.
- Vi har arbeidsro i timene.
- Vi møter presis til timer og avtaler.
- Vi har med bøker og nødvendig utstyr til timene
- Vi gjør skolearbeidet til avtalt tid
- Vi holder skolens område rent og ryddig.
- Vi bruker ikke ord og handlinger som kan såre eller skade andre.
Brudd på reglene kan føre til:
- samtale med voksen og eventuelt involverte medelever
- at de foresatte blir kontaktet
- tap av goder for en avgrenset periode
- at jeg må reparere eller betale for det jeg ødelegger/skader
* FAU og skolen støtter Trygg Trafikk som anbefaler å vente med å sykle uten voksen i trafikken til 10-årsalder.
Forskrift for ordensreglement for grunnskolene i Lillehammer kommune.
Reglement for læringsbrett i Lillehammer skolene.
Side oppdatert 12.06.2023
Lokale planer
Plan for godt skolemiljø
Trafikksikkerhetsplan
Ekskursjonsplan
Lillehammerkommune sitt arbeid med overgang barnehage - skole
Plan for skolehjem samarbeid rev januar 2023
Satsingsområder
Begynneropplæringen 1.-4.trinn
- På første trinn er Jørstadmoen med i i den kommunale satsingen med barnehagelærer som følger elevenen over fra barnehagen fra august og ut november.
- Utarbeide lese-skriveplan for 1.-4.trinn i tråd med kommunalt gitte kriterier.
Engelsk
- Utvikle metodikken i engenskundervisningen.
- Ta i bruk digitale lærebøker på Ipad og økt lærertetthet i undervisningen.
Trygt og godt miljø
Forebygge
- Sosiallærere har faste timer på alle trinn
- Følge med og følge opp observasjoner og kartlegginger.
- Iverksette målretta tiltak på trinn
- Fellesarrangementer for hele skolen og på tvers av trinn
- Tett samarbeid med foreldre- treffkvelder for småtrinn og mellomtrinn
- Gjennomføre ekskursjonsplan i samarbeid med FAU
Tidlig innsats- dvs rask hjelp når det oppstår problemer
- Lavterskelteam: Samarbeidsmøter med sosiallærer, helsesykepleier, PPT
- Tverrfaglig team: Samarbeidsmøter med sosiallærer, helsesykepleier, PPT, barnevern, fysioterapeut, skolens ledelse
- Tett samarbeid med foreldre.
Profesjonsfellesskapet
- Fagfornyelsen- alle lærere deltar på etterutdanning i nye læreplaner
- Tolærer-organisering på de fleste trinn
- Samarbeide om å benytte ulike analytiske metoder for å forbedre kvaliteten på undervisningen.